مرجع دانلود فایل فروش

بزرگترین و کامل ترین مرکز دانلود فایل فلش موبایل و تبلت

مرجع دانلود فایل فروش

بزرگترین و کامل ترین مرکز دانلود فایل فلش موبایل و تبلت

بیومکانیک در ورزش


بیومکانیک در ورزش
بازدید: 3 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 364 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 20 

بیومکانیک واژه‌ای مرکب از bio به معنی (زیست و زندگانی) و mechanic به معنی (افزارگر) یا کارکننده یا ابزار یا به عبارتی تعمیرکار است که به معنی (توان‌مندی بدنی در جهت نشان دادن هستی چیزهاست) یا به عبارتی «بیومکانیک» واژه‌ای مرکب، تشکیل یافته از دو کلمة (بیو) به معنی طبیع

ت و )مکانیک( به معنی عمل و کارکرد یک ماشین است این واژه در جمع به معنی )طبیعت عم


بیومکانیک در ورزش

مفهوم بیومکانیک

بیومکانیک واژه‌ای مرکب از bio به معنی: (زیست و زندگانی) و mechanic به معنی: (افزارگر) یا کارکننده یا ابزار یا به عبارتی تعمیرکار است که به معنی: (توان‌مندی بدنی در جهت نشان دادن هستی چیزهاست.) یا به عبارتی «بیومکانیک» واژه‌ای مرکب، تشکیل یافته از دو کلمة: (بیو) به معنی: طبیعت و )مکانیک( به معنی: عمل و کارکرد یک ماشین است. این واژه در جمع به معنی )طبیعت عمل( است.
می توان بیومکانیک را از دیدگاه هنری نوعی «ریاضت و زیبایی‌شناسی فیزیکی» دانست که سعی دارد تا به طبیعت عمل یا در واقع همان «ریشة چیزها» دست یابد. بیومکانیک یعنی عمل نهفته و خلاصه‌شده برگرفته از هستی «چیزها». هر پدیده‌ای در هستی، یک «چیز» محسوب می‌شود؛ پس می‌توان به کمک تلاشی ریاضت‌گونه و بدنی «چیستی» یا «ماهیت» آن را متجلی کرد. بیومکانیک اعمالی است؛ خلاصه‌شده و در نهایت دقت و کنترل که هدفش «انتقال معنی یک احساس» یا «بیان احساسی نهفته در صحنه» است.تقریباً در اوایل دههُ 70 میلادی، جامعهُ بین المللی واژه "بیو مکانیک" را برای دانش مطالعه سیستم های حیاتی از دید مکانیکی انتخاب نمود. بیو مکانیک از ابزار مکانیک برای مطالعات آناتومیکی و بررسی کارکرد اندام حیاتی استفاده می کند. این علم طیف گسترده ای را از مطالعه تئوری تا کاربردهای عملی می پوشاند.
کلمات کلیدی:

بیومکانیک

راه رفتن بیومکانیک

سیستم تحلیل حرکت

فهرست مطالب
مفهوم بیومکانیک 1
تاریخچه بیومکانیک 3
بیومکانیک در زمینه های مختلف 6
بیو مکانیک در پزشکی 6
بیومکانیک در ورزش 7
راه رفتن بیومکانیک 7
سیستم تحلیل حرکت: 13

خرید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.